Photo by Maksim Romashkin from Pexels

FUNKCINIŲ TRENIRUOČIŲ NAUDA

Fiziškai aktyvūs jaunuoliai yra daug pajėgesni nei mažiau aktyvūs. Nors vaikų ir paauglių fizinis pajėgumas daugiausia priklauso nuo genetinio paveldimumo, juos veikia ir kasdienis fizinis aktyvumas, taip pat tam įtakos turi sveikatos būklė.

Fizinis neaktyvumas – viena iš didžiausių šio amžiaus visuomenės sveikatos problemų. Organizmas turi biologinį poreikį judėti, to reikia normaliai žmogaus kūno veiklai palaikyti. Šiandien visuomenėje fizinis aktyvumas yra žymiai mažesnis, nes dauguma jaunimo kasdien nemažai laiko praleidžia sėdėdami. Siekiant pagerinti gyvenimo būdą, padaryti jį sveikesnį, reikėtų riboti sėdimo laiko trukmę. Fizinis aktyvumas turi teigiamą poveikį psichoemocinei būsenai ir smegenų sveikatai visais amžiaus tarpsniais, taip pat yra viena iš psichologinių sutrikimų gydymo priemonių. Galimybė atlikti kasdienes veiklas yra gyvybiškai svarbi nepriklausomam gyvenimui.

Per funkcines treniruotes atliekami judesiai yra panašūs į kasdien atliekamus judesius ir veiklas, ugdoma raumenų jėga ir ištvermė, lavinama pusiausvyra, judesio amplitudė, gerinamas sąnarių stabilumas ir balansuojamas visas raumenynas. Intensyvesnės treniruotės lavina širdies ir kraujagyslių sistemą, pagreitina medžiagų apykaitos procesą. Taigi kūnas treniruojamas kaip bendra sistema, o tai duoda tikrai puikių rezultatų. Per treniruotes treniruojami judesiai, ne tik raumenys.

KAM ŠI TRENIRUOTĖ TINKA?

  • Įvairaus amžiaus ir fizinio pajėgumo asmenims, nes nedidelė traumų tikimybė, o pratimus galima pritaikyti kiekvienam individualiai.
  • Puikus kompromisas tiems, kurie mėgsta aktyvias, bet ne itin energingo tempo  treniruotes.
  • Norintiems lankstaus ir stangraus kūno.
  • Norintiems sustiprinti raumenis ir sulieknėti.

Dauguma sporto klubų treniruoklių dažniausiai sudaro sąlygas izoliuotam vieno ar kelių raumenų darbui. Tokia treniruotė neatitinka realių gyvenimo sąlygų, todėl jos naudingumas yra kur kas mažesnis. O funkcinių treniruočių pranašumas yra tas, kad jos paruošia kūną kasdienės veiklos užduotims, gerina sportinius rezultatus, apsaugo nuo galimų traumų. Per funkcines treniruotes vyksta atvirkštinis procesas nei sportuojant sporto klube su treniruokliais – į atliekamą pratimą įtraukiama daugiau raumenų ir sąnarių, lavinama pusiausvyra.

FUNKCINĖS TRENIRUOTĖS NAUDA

  • Gerinamos pagrindinės kūno fizinės savybės
  • Lavinama laikysena
  • Mažėja riebalinis audinys
  • Gražėja raumenų reljefas
  • Didėja lankstumas
  • Apsaugo nuo galimų traumų
  • Stiprėja širdies ir kraujagyslių sistema
  • Teigiama energija ir gera nuotaika bei savijauta

Energinga treniruotė leis jums džiaugtis stangresniu, gražesniu ir sveikesniu kūnu.