Photo by Polina Tankilevitch from Pexels

Avokadas – ne tik madingas, bet ir naudingas

Šiuolaikinės kulinarijos karalius avokadas (Persea americana) – žalias kriaušės formos vaisius, labiausiai paplitęs Meksikoje ir Brazilijoje. Šis vaisius kupinas maisto medžiagų ir vitaminų, būtinų žmogaus organizmui.

Avokadas – itin maistingas. 100 g avokado yra 160 kcal: 8,53 g angliavandenių, 14,66 g riebalų ir 2 g baltymų. Didžiąją vaisiaus dalį sudarantys riebalai reikalingi ląstelių dauginimosi ir atsinaujinimo procesams, be to, yra puikus energijos šaltinis. Avokade gausu ir skaidulų, būtinų gerai žarnyno veiklai, įvairių vitaminų – B5, B6, E, K.

B grupės vitaminai svarbūs normaliai medžiagų apykaitai, smegenų ir nervų sistemos funkcijoms, odai, raumenims. Vitamino E reikia odai, vitamino K – kaulams ir kraujotakai. Kitaip tariant, valgydami avokadus turėsite daugiau energijos, būsite pozityvūs ir linksmi, pagerės odos būklė.

Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja per dieną suvartoti 5 porcijas vaisių ir daržovių, o riebalų su maistu turime gauti mažiau negu 30 proc., todėl naudinga į dienos valgiaraštį įtraukti vieną vidutinio dydžio avokadą. Be to, dietologai siūlo trintu avokadu pakeisti sviestą, gaminamą iš pieno.

Avokadas yra puikus salotų ir sumuštinių ingredientas, iš jo galima daryti tirštuosius kokteilius. Svarbu išsirinkti gerai prinokusį vaisių – gruoblėta odele, minkštą, lengvai nuimama uodegėle. Prapjautas avokadas greit pajuoduos, todėl galite apšlakstyti citrinų sultimis, o norėdami išlaikyti ilgiau patepkite alyvuogių aliejumi.

Taigi, avokadas – vertingas vaisius, tačiau norėdami būti sveiki ir jaustis gerai turime valgyti saikingai, įvairų maistą ir gerti pakankamai vandens.