Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/seclt/domains/sveikatostinklas.lt/public_html/sites/all/modules/search_api/search_api.module on line 1479
SVEIKOS MITYBOS PRINCIPAI | Jaunimo Sveikatos Tinklas

SVEIKOS MITYBOS PRINCIPAI

Viešoje erdvėje vis dažniau pasirodo rekomendacijos valgyti sveikai, tad kyla klausimas – kas yra sveika mityba? Tai mityba, kuri atitinka fiziologinius organizmo poreikius, remiasi sveikos mitybos principais ir taisyklėmis, sveikos mitybos piramidės rekomendacijomis bei mitybos režimo laikymusi. Įvairus ir tinkamai parinktas maistas, su kuriuo organizmas gauna reikiamą baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų ir mineralinių medžiagų kiekį, padeda išvengti ar sumažinti sergamumą širdies-kraujagyslių sistemos lėtiniais susirgimais, nutukimu, cukriniu diabetu, onkologiniais susirgimais. Vaikų ir jaunimo sveikos mitybos rekomendacijos remiasi sveikos mitybos piramide.

Pagrindiniai principai:

  1. Mitybos reguliavimas, kai valgoma kasdien tuo pačiu laiku, nes organizmas pripranta  iš anksto pasisavinti maistą ir tai palengvina jo virškinimą.
  2. Reguliarus maisto kiekio išdėstymas per dieną, kai vaikams rekomenduojama valgyti 5-6 kartus per dieną, bet ne rečiau nei 3 kartus per dieną, o suaugusiems  valgyti ne rečiau nei 4-3 kartus per dieną. Rekomenduojamas valgymų energinės vertės pasiskirstymas suaugusiems procentais:

                                   Valgant 3 kartus per dieną                                           Valgant 4 kartus per dieną

                                       Pusryčiai         30 proc.                                                 Pusryčiai         25 proc.

                                       Pietūs             40-45 proc.                                            Pietūs              45 proc.

                                       Vakarienė       25-30 proc.                                            Pavakariai ar Priešpiečiai  15 proc.

                                                                                                                             Vakarienė       25 proc.

  1. Kiekvieno valgymo metu laikytis racionalios mitybos principo, tai yra kiekvieno valgymo metu vartoti įvairių grupių produktus, kurie užtikrintų tinkamą baltymų, riebalų ir angliavandenių santykį.

  Sveikos mitybos taisyklės:

  1. Valgyti įvairų maistą, daugiau vartojant augalinės nei gyvulinės kilmės produktus.
  2. Valgyti kelis kartus per dieną grūdinių produktų.
  3. Vartoti mažiau riebalų, o gyvulinės kilmės riebalus keisti augaliniais aliejais.
  4. Vengti valgyti riebią mėsą ir jos produktus, o ją pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa.
  5. Vartoti liesą pieną ir jo produktus (rūgpienį, jogurtą, varškę, sūrį).
  6. Vartoti mažai cukraus turinčius produktus, rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldumynus, saldžius gėrimus, uogienes.
  7. Valgyti nesūrų maistą, o bendras suvartotos druskos kiekis maiste turi būti ne didesnis kaip 5 gramai (vienas arbatinis šaukštelis) per dieną. Rekomenduojama vartoti joduotą druską.
  8. Nevartoti alkoholinių gėrimų arba riboti jų vartojimą.
  9. Gerti pakankamai vandens: suaugusiems rekomenduojama apie 2 litrus per parą.
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.