Kaip motyvuoti save sveikai gyventi ?

 

„Trūksta motyvacijos“ – dažnas atsakymas į klausimą - kodėl negyvename sveikai. Trūksta motyvacijos sveikai maitintis, pradėti lankyti sporto salę, bėgioti ar tiesiog atlikti rytinę mankštą. Tam mes galime rasti begales pasiteisinimų. Kognityvinės psichologijos šalininkai atskleidė, kad toks mąstymo būdas yra ydingas. Mes linkę manyti, kad motyvacija turi rastis savaime, dėl to, mes pradedame veikti.

Tiesa yra ta, kad motyvacija dažnai atsiranda tuomet, kai mes pradedame veikti. Prisiminkite kai turėjote atlikti darbą reikalaujantį daug laiko ir pastangų. Tarkim parašyti ilgą rašto darbą. Iš pradžių prie jo sėdote, galbūt ne su pačiomis geriausiomis mintimis, vien pagalvojus apie tai, kad nežinote kokį pavadinimą pasirinkti, koks galėtų būti turinys, noras atidėti rašymą tik didėjo. Tačiau vis vien nusprendėte pradėti – sugalvojote pavadinimą, turinio užuomazgas ir staiga pats darbas jus  įtraukė vis labiau ir labiau, dėl to, kad ėmėtės konkrečių veiksmų.

Taigi nelaukite, kol motyvacija sveikai gyventi pasieks tą ribą, kai norėsite keisti savo gyvenimo būdą, o pradėkite veikti, kad ir mažais žingsneliais, ir stebėkite, kaip motyvacija jumyse auga.

Pirmas žingsnis ką galite padaryti – įvertinti nuo 1 iki 10 balų skalėje savo motyvaciją sveikai gyventi šiuo metu. Antras žingsnis yra atsakyti, ką turėtumėte padaryti, kad jūsų motyvacija pakiltu nuo x balų iki x. Galiausiai užrašykite savo tikslą. Tikslo pasiekiamumas glaudžiai susijęs su tuo, kaip aiškiai mes jį susikuriame, todėl idealu, kai mūsų kuriami tikslai yra konkretūs, pasiekiami, išmatuojami, prasmingi ir apriboti laike. Taigi tikslo : „noriu sulieknėti“ formuluotė gali ir neduoti didelės naudos. Visai kas kita būtų jei šį tikslą sukonkretintumėte: „Noriu sulieknėti ne mažiau kaip 5 kilogramais iki liepos 31 dienos. To pasieksiu bėgiodamas 5 kartus per savaitę mažiausiai 10 min, valgydamas 5 kartus per dieną bei iš viso suvartodamas 2000 kalorijų per dieną, pradedant 10 minučių krosu šį vakarą“. Susikurtus tikslus ne tik turėkite galvoje, bet ir užsirašykite. Užrašyti tikslai pildosi lengviau. Taip pat užsirašykite savo svorį, apimtis, aprašykite savo savijautą, o po mėnesio ar dvejų  pasimatuokite ir vėl užsirašykite, įvertinkite ir savijautos pokyčius – galbūt jaučiatės energingesni, sveikesni?

  Juk jei žinosime, kad mums sekasi ir mūsų pastangos nenueina veltui, save motyvuoti bus žymiai lengviau!

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.