Jauti nerimą? Keli būdai kaip jį sumažinti

 

Jausti nerimą yra visiškai natūralu. Nerimas mums praneša apie gresiančius pavojus, motyvuoja imtis darbų, neatidėliojant jų paskutinei minutei, bei padeda susitelkti. Greičiausiai nepamename dienos, kada nebūtume jautę nei trupučio nerimo.  Ir vis dėlto, ilgai besitęsiantis nerimas gali kaip reikiant apsunkinti gyvenimą.

     Kaip atpažįstame savo nerimą? Nerimą dažniausiai lydi fiziniai simptomai, tokie kaip padažnėjęs širdies ritmas, oro trūkumas, galūnių aptirpimas, pilvo skausmai, padidėjęs prakaitavimas. Galime pastebėti, kad užvaldžius nerimui, sukoncentruoti dėmesį tampa kur kas sudėtingiau, mintys skriete skrieja. Dėl tokios būsenos dažnai nukenčia kasdienis gyvenimas, kadangi jausdami nerimą negalime atlikti užduočių taip efektyviai, kaip norėtume. Dažnai imame vengti situacijų, kurios kelia nerimą.

     Kadangi stiprus besikartojantis nerimas gali apsunkinti gyvenimą iš esmės, specialistai nemažai dėmesio skiria tyrinėjimui, kaip gi nerimą “pažaboti”.

Kaip sau padėti, jeigu jaučiu nerimą?

     Jeigu jaučiate nerimą nuolatos ar tam tikromis situacijomis taip stipriai, kad nebegalite normaliai funkcionuoti, svarbu kreiptis į psichikos sveikatos specialistą ir pasikonsultuoti, kas konkrečiai galėtų jums padėti pagerinti savo būseną. Jeigu nerimą jaučiate kasdienėse situacijose, tačiau jis “neišmuša” jūsų iš gyvenimo ritmo, tuomet išmėginkite keletą paprastų technikų.

  • Kontroliuokite savo kvėpavimą

     Jaučiant didelį nerimą žmonės dažnai ima netaisyklingai kvėpuoti, kas paskatina hiperventiliaciją, o tai iššaukia galvos svaigimą ir jausmą, kad gali nualpti. Jaučiant nerimą labai padeda susikoncentravimas į kvėpavimą ir užtikrinimas, kad jis yra taisyklingas. Uždėkite ranką sau ant pilvo – kvėpuodami turite jausti, kaip pilvas kilnojasi. Įkvėpkite iš lėto, tegul įkvėpimas trunka apie 5 sekundes, užlaikykite kvėpavimą pora sekundžių ir tada iškvėpkite per maždaug 7 sekundes. Tokį kvėpavimą kartokite apie 10 min. Pasistenkite sukoncentruoti visą savo dėmesį į tai, kaip kvėpuojate.

  • Sportuokite

Kada aplanko nerimas, kūnas būna perpildytas adrenalino. Adrenaliną galima sumažinti sportuojant, taip sumažinant ir jaučiamą įtampą. Jeigu jaučiatės neramiai, skirkite laiko pasivaiksčiojimui greitu žingsniu, padarykite pritūpimų ar tiesiog atlikite mažą mankštelę. Tikrai pajausite, kad po sporto nerimas aprimsta.

  • Sumažinkite cukraus ir kofeino kiekį savo dienos racione

Kofeinas jautrina nervų sistemą ir priverčia širdį plakti greičiau. Pasistenkite sumažinti kavos ir saldumynų kiekį, kuriuos kasdien suvalgote. Ilgainiui pajausite, kad rečiau aplanko nerimas, susierzinimas ir pyktis.

  • Ginčykitės su nerimą keliančiomis mintimis

Nerimas neatsiranda tiesiog savaime. Jeigu stabteltumėte akimirkai ir patyrinėtumėte, kokios mintys sukasi galvoje, kai aplanko nerimas, tikrai atpažintumėte jas. Kartais pakanka nukreipti savo dėmesį į pozityvias mintis ir nerimas praeina, tačiau dažnai tai padaryti būna iš tiesų sudėtinga. Kas kartą kai jaučiate nerimą ir blogos mintys neapleidžia, paklauskite savęs, ar tikrai yra priežastis manyti, kad nutiks kažkas blogo? Kas patvirtina tai, kas kažkas yra blogai? Kokia tikimybė, jog situacijos grėsmę išdidinate savo galvoje?

  • Praktikuokite dėkingumą

Kad ir kaip prastai jaustumėtės, visuomet yra kas nors už ką galite jaustis dėkingas. Skirkite laiko kas dieną bent kelias minutes apmąstymui to, kas jus džiugina gyvenime. Toks paprastas pratimas padės nukreipti mintis ne tik į negatyvą, bet išmokys pastebėti ir tai, kas yra gera. Šis pratimas paskatins jus ne tik pastebėti geras patirtis, bet jas ir susikurti savo gyvenime, o tai be abejo mažina nerimą ir gerina nuotaiką.

 

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.