SAVIŽALA: PAGALBOS SAU GALIMYBĖS

         Dažnai žodis savižala daugeliui žmonių asocijuojasi su savižudybe. Tame yra tiesos, įvairus tyrimai rodo, kad nusižudžiusiųjų skaičius tarp save žalojančių asmenų yra šimtąkart didesnis nei to nedarančių. Tačiau, kai kalbama apie savižalą, daugiau turima omenyje tikslinį  savęs žalojimą nesiekiant nusižudyti. Paprastai žalodamas save žmogus žino, kiek gali sau kenkti, kad liktų gyvas.

Gyvenimo situacijų, dėl kurių pradedama žalotis yra įvairių : patyčios mokykloje, nesėkmingi bandymai pritapti prie bendraamžių, tėvų skyrybos, konfliktai šeimoje, artimųjų netektis ir kt. Tačiau dažniausia priežastis dėl ko žalojamasi tai - skausmas, vienišumas, neapykanta sau, jausmas lyg nebeina kontroliuoti savo gyvenimo, didelė vidinė kančia. Kai žmogų užgriūna tokia jausmų lavina kartais gali atrodyti, kad save žalodamas bent kažkiek atsitrauksi nuo vidines kančios ir ją tarsi perkelsi i fizinius pojūčius. Tačiau tai nėra geriausia išeitis. Yra daugelis kitu būdų kaip išreikšti savo jausmus ir kaip nustoti save žaloti.  Toliau pateikiami keli pagalbos sau būdai, kurie gali padėti atsisakyti save žalojančio elgesio:

  • Pabandyk kitokius būdus savo jausmams išreikšti, tokius kaip: spausk ledo gabalą savo delne (pasigamink ledų iš raudonų sulčių tam, kad imituotų kraują, jeigu tai padeda), arba piešk raudonas linijas ant savo kūno, ten kur norėtum save sužeisti.  Suteik sau truputį “nekenksmingo skausmo”: valgyk aštrų čili pipirą ar apsipilk šaltu dušu.
  • Rašyk dienoraštį paaiškindamas kas darosi su tavimi, išliedamas viską ką jauti. Tai padės sumažinti emocinę įtampą. Dažnai kai mes išliejame susikaupusius jausmus, mums pasidaro lengviau, atsiranda įvairūs sprendimo būdai, apie kuriuos anksčiau net nesusimastydavome.

  • Pokalbis su žmogumi kuriuo pasitiki. Kalbėjimas gali  padėti jaustis mažiau vienišam, daug aiškiau pamatyti savo problemas, pažvelgti į savo sunkumus tarsi iš šono.

  • Sąmoningas kvėpavimas. Dienos bėgyje, pabandyk kuo dažniau giliai, tolygiai pakvėpuoti. Galima mintyse ramiai skaičiuoti įkvepiant: vienas, du, trys, truputį sulaikyti orą ir lėtai iškvėpti: vienas, du, trys, keturi. Pasistenk mėgautis kiekvienu oro gūsiu, įsivaizduok, kad iškvėpi visas neigiamas emocijas mintis, sunkumus, o įkvėpi naują energiją ir ramybę. Kai staiga kils noras save žaloti, sustabdyk save ir bent kelias minutes skirk būtent sąmoningam kvėpavimui. 

                                                      

  • Nebijok kreiptis profesionalios pagalbos. Kartais patiems susidoroti su įvairiais sunkumais gali būti išties sunku, o ir artimųjų emocinės paramos ne visuomet gali užtekti. Tuomet labai praverčia psichoterapeutų, psichologų ar psichiatrų pagalba, kurie padės išsiaiškinti iš kur kyla noras žalotis, ieškos įvairių problemų sprendimo galimybių kartu.
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.