Kodėl knarkiame?
2018-05-21
Tema: 
Kita
Regionas: 
Lietuva
Raktažodžiai: 
knarkimas, miego apnėja
Renginio data: 
2018-05-21

Kokybiškas ir gilus miegas yra viena svarbiausių sveiko gyvenimo sąlygų. Jis yra elementariausia pasyvaus poilsio rūšis, būtina žmogaus gyvenimui kaip maistas, vanduo ar oras. Statistiniai duomenys rodo, kad nemigos kankinami žmonės bei miegantys mažiau nei septynias valandas dažniau padaro avarijas, užmiega prie vairo, blogėja jų atmintis, jiems sunkiai sekasi susikaupti, dirbti, nes padidėja dirglumas, mieguistumas, prarandamas budrumas, lėtėja reakcija. Dažniausia blogo miego priežastis yra paprasčiausias knarkimas, su kuriuo susiduria apie 35 proc. pasaulio gyventojų. Nustatyta, kas jis gali pasikartoti net iki 500 kartų per naktį. Knarkiantys žmonės ne tik kenčia nuo to patys, bet ir trukdo miegoti šalia esantiems. Tai yra rimta problema, su kuria susiduria ne tik vyresnio amžiaus žmonės, bet ir vaikai.

Kodėl knarkiame?

Medikai teigia, kad į knarkimo rizikos grupę dažniausiai patenka nutukę, turintys anatominių kvėpavimo takų problemų žmonės, aukšti bei stambūs vyrai nuo 40–50 metų amžiaus bei nesveikai gyvenantys. Knarkimas – tai trumpalaikis kvėpavimo sutrikimas miego metu, kuris atsiranda tuomet, kai įkvepiamas ar iškvepiamas oras nosyje, burnoje ar gerklėje sutinka kokią nors kliūtį. Tai gali būti padidėjusios tonzilės, polipai, adenoidai, lėtinė sloga, sinusitas, pavasarinė alergija, iškrypusi nosies pertvara, ilgas liežuvėlis, žemai nusileidęs minkštasis gomurys ir kt. Knarkimą taip pat skatina migdomųjų vaistų bei alkoholio vartojimas. Dažniausiai knarkiama, kai miegama netinkamoje pozoje – ant nugaros (nes atsipalaiduoja gerklės raumenys ir įkvėpimo metu pradeda vibruoti minkštasis gomurys bei liežuvėlis). 

Ką daryti, norint išvengti knarkimo ir miego apnėjos?

  • Pasirūpinkite tinkama miego higiena. Dažniausiai nemiga bei knarkimas atsiranda nuo: netinkamo čiužinio, pagalvės, patalynės, naktinių drabužių ar mikroklimato.
  • Prieš miegą venkite aktyvios protinės ir fizinės veiklos bei triukšmo.
  • Miegamasis turi būti gerai išvėdintas.
  • Sveiką miegą užtikrina tinkama temperatūra (17 °C).
  • Taip pat reikėtų pasirūpinti, kad oras miegamajame nebūtų pernelyg sausas (oro drėgmė turi būti ne mažiau kaip 60 proc.) bei nedirgintų kvėpavimo takų.
  • Miegamajame turi būti visiškai tamsu, kadangi net mažiausias šviesos šaltinis gali trikdyti hormono melatonino (užtikrinančio gerą miegą) išsiskyrimą.
  • Nerekomenduojama prieš miegą gausiai persivalgyti bei gerti tonizuojančių gėrimų.
  • Patariama skalauti gerklę aliejiniais skysčiais (pvz., alyvuogių aliejumi), kurie sutepa bei tonizuoja ryklės raumenis ir sumažina burnos sausumą.
  • Svarbu pasirinkti tinkamą miegojimo pozą bei ortopedinę pagalvę (stuburas visuomet turi išlaikyti savo fiziologinę padėtį).
  • Geriausiai tinka miegojimas ant šono, nes miegant ant nugaros atsipalaiduoja gerklės raumenys ir įkvėpimo metu pradeda vibruoti minkštasis gomurys bei liežuvėlis.
  • Taip pat padeda specialūs pratimai, stiprinantys liežuvio, žandikaulio bei gerklės raumenis.
  • Neužmirškite, kad sveikas gyvenimo būdas gali padėti išvengti ne tik daugelio sveikatos sutrikimų, ligų, bet ir knarkimo ar apnėjos.
  • Jei pastebėjote, kad jus pradeda varginti įvairūs miego sutrikimai, pirmiausia kreipkitės į savo šeimos gydytoją, kuris atliks reikiamus tyrimus, nustatys diagnozę bei paskirs tinkamą gydymą.

Knarkimas nėra vien tik nemalonus, miegoti trukdantis garsas – tai yra rimta sveikatos problema, kurią būtina gydyti nedelsiant. Tuomet jūsų miegas bus ramus, sveikas ir kokybiškas, o gyvenimas – ilgas.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informacija

Pasidalink!

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.