Kaip elgtis, jei lauke labai šąla ir pučia stiprus vėjas?
2018-02-26
Tema: 
Kita
Regionas: 
Lietuva
Raktažodžiai: 
šaltis, rekomendacijos
Renginio data: 
2018-02-26
  • Svarbiausia – šiltai ir patogiai apsirenkti. Ir suaugusieji, ir vaikai turėtų mūvėti ausis dengiančią kepurę, ryšėti šaliką. Venkti pirštuotų pirštinių, žymiai geriau kumštinės. Stengtis itin gerai apsaugoti tas vietas, kurios kažkada jau buvo nušalusios. Tinkamiausi drabužiai iš vilnos ar šilko. Viršutinis drabužių sluoksnis turėtų būti neperpučiamas vėjo. Reikėtų stengtis nesuprakaituoti ir nesušlapti, nes drėgni drabužiai labai greitai atšaldo kūną – tokius būtina kuo greičiau pakeisti sausais. Taip pat neikite į lauką ką tik nusiprausę ar išsimaudę. Jei jaučiate, kad per šilta, nusivilkite vieną drabužių sluoksnį.
  • Avalynė, kaip ir drabužiai, turi būti laisva, jokiu būdu nespausti.
  • Reikėtų judinti kojų pirštus batų viduje, mūvėti šiltas kojines (geriausia – dvi poras: medvilnines arba vilnones).
  • Valgyti kaloringesnį maistą nei vasarą ir nesilaikyti dietų. Dažnai gerti ar valgykite ką nors karšto, tai padeda palaikyti kūno temperatūrą.
  • Negerti alkoholio – jis plečia kraujagysles ir taip greičiau prarandama šiluma, tad padidėja rizika sušalti. Nepatartina ir rūkyti, nes nikotinas sutrikdo kraujotaką, o tai gali lemti greitesnį galūnių nušalimą.
  • Vakare patepti veidą ir rankas riebiu kremu. Esant reikalui ir ryte prieš einant į lauką veidą ir rankas rekomenduojama patepti riebiu kremu, kurio sudėtyje nėra vandens.
  • Šaltyje reikėtų vengti sunkių darbų ir didelio fizinio krūvio, ypač jei sergate širdies ligomis ar turite padidėjusį kraujospūdį. Jei tenka dirbti lauke, reikėtų kuo šilčiau apsirengti.
  • Šaltyje negalima ramiai stovėti ar sėdėti, reikėtų kuo daugiau judėti – mosuoti rankomis, šokinėti.
  • Lauke geriau būti kuo trumpiau, nesileistiį kelionę vienam. 

Daugiau informacijos galite rasti čia: http://www.smlpc.lt/media/file/Skyriu_info/Sveikatos_mokymas/Lektura/Nus...

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informacija

Pasidalink!

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.