Visad noriu miegot, ir pastoviai valgyt bei nieko nedaryt. Ką daryt?

Sveiki, nors miegu po 8 valandas, vistiek kankina nuolatinis noras miegoti. Kadangi dėl dabartinės COVID situacijos mokymas vyksta nuotoliniu būdu, klausant paskaitas sugebu ir užmigti. Taip pat nuolat noriu valgyti ir nieko neveikti. O mokantis sunku susikaupti, tingiu mąstyti. Ką daryti?

Sveika, dėkoju už klausimą. Kaip suprantu, nuotolinis mokymasis ir daug laiko praleisto namuose, mažina tau norą imtis veiklos, mažina motyvaciją, kelia apatijos jausmą. Dažnai namai yra siejami su poilsio, nieko neveikimo zona, todėl tampa sunku persiorientuoti ir pradėti efektyviai veikti namuose. Visų pirma, kas galėtų sustiprinti motyvaciją veiklai tai užimtumo planavimas. Siūlyčiau susiplanuoti kelias dienas į priekį ką naudingo gali ir turi atlikti (mokslai, namų ruoša, asmeniniai poreikiai ir pan.), susidaryti tiek darbų, tiek ir malonumų tvarkaraštį. Kitas svarbus dalykas - dienotvarkė, išlaikyti rutiną, kokia buvo ir ne nuotolinio mokymosi metu, t.y. keltis ir eiti miegoti panašiu metu, kaip ir anksčiau, mokytis įprastu metu, valgyti įprastai. Taip pat susikurti tinkamą darbo ar mokymosi erdvę, o ne gulinėti lovoje ar ant sofos. Laiko leidimas lovoje gali bloginti emocinę būseną, sukurti slogumo jausmą. Psichologinė savijauta neatsiejama nuo fizinio aktyvumo. Todėl labai svarbu nepamiršti fizinės veiklos (mankšta, joga, kvėpavimo pratimai, meditacija). Jeigu ir reguliariai nesportavai, dabar gali būti tinkamas metas pradėti. Internete gausu vaizdo įrašų su nemokamomis treniruotėmis. Sunkiausia žengti pirmuosius žingsnius, drąsinu jau šiandien susidėlioti planą ir pradėti veikti.

Į klausimą atsakė:

Liudas Švipas
Psichologas
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.