Aš pjaustausi. Man gėda kam nors pasakyti, kad taip darau. Negaliu susivaldyti tuo momentu. Ką daryti?

Raktažodžiai: 
Vote up!
Vote down!

Taškai: 0

Prabalsavai teigiamai

Yra daug dalykų, kuriuos galėtumėte daryti, kad išmoktumėte suvaldyti jausmus kitais būdais, ne save žalojant. Dėl to geriausia kreiptis į psichologą. Jeigu jaučiate labai stiprų norą save žaloti, tuo momentu galite pabandyti padaryti ką nors kitką, kas nukreiptų dėmesį nuo jūsų stiprių jausmų. Pavyzdžiui:

  • Būti ten, kur yra žmonių, nebūti vienam.
  • Paskambinti draugui.
  • Pažiūrėti komediją.
  • Padaryti atsipalaidavimo pratimą. Užsiregistruokite www.badi.lt., ten rasite mokymo programą, kuri padės išmokti geriau valdyti jausmus.
  • Lėtai kvėpuoti (stebėti, kad per daug neapsvaigtų galva, įkvėpti reikia negiliai). Aplikaciją, kuri padės atlikti šį pratimą, galima rasti : http://www.xhalr.com/
  • Klausytis muzikos.
  • Paskaityti įdomią knygą,Paskaityti anekdotų.
  • Išeiti į lauką.Ką nors sutvarkyti, nuvalyti.
  • Nusimaudyti po dušu.
  • Pabūti putų vonioje.Nueiti apsipirkti.
  • Ant riešo užsidėti gumytę (galima nusipirkti kanceliarinių prekių skyriuje) ir, kai noras save žaloti yra stiprus, patraukti gumytę, kad jaustųsi skausmas.
  • Rankose palaikyti ledo.
  • Į lėkštę įdėti ledo gabaliukų, įpilti vandens ir panardinti rankas.
  • Į lėkštę įdėti ledo gabaliukų, įpilti vandens ir panardinti veidą.
  • Raudonu flomasteriu piešti ant tų kūno vietų, kurias norisi žaloti.
  • Neturėti namuose daiktų, kuriais galima save žaloti.
  • Susitarti su psichologu/gydytoju, kad nežalosi savęs.
  • Verkti.

Noras save žaloti dažnai kyla dėl stipraus pykčio. Štai keletas patarimų, kurie gali padėti sumažinti pyktį tuo momentu, kai kyla stiprus noras save žaloti:

  •  Stipriai delnuose suspausti ledo arba sniego, arba įkišti pirštą į aptirpusius valgomuosius ledus („galima ledus subadyti“)
  • Daryti ką nors, kas suteiktų stiprių pojūčių, pvz., suvalgyti gabalėlį česnako, atsikąsti citrinos, apipilti save šaltu vandeniu.
  • Daryti fizinius pratimus.
  • Eiti pasivaikščioti.
  • Klausytis garsios muzikos.
  • Ant riešo užsidėti gumytę ir ją patampyti.
  • Dainuoti.
  • Galvoti apie ką nors kitką, o ne apie pyktį keliančią sitiaciją, pvz., įsivaizduoti ramią, malonią vietą, kurioje kažkada esi buvęs.
  • Garsiai rėkti.
  • Groti muzikos instrumentu.
  • Daryti ką nors, ką anksčiau mėgdavai.
  • Pažaisti žaidimą mobiliu telefonu.
  • Mintyse save raminti- pasakyti sau raminančių žodžių.
  • Pasidaryk sąrašą dalykų, kurie džiugina, pralinksmina, paskaityti jį. 

Kaltės jausmą (ar jausmą kad esi blogas/-a) gali padėti sumažinti šie dalykai:

  • Padaryti savo gerų savybių sąrašą bei nuolat pildyti. Galima daryti ir savo gerų darbų sąrašą.
  • Paskaityti laiškus, kuriuose kiti yra pasakę ką nors gero apie tave. Galbūt yra kas nors rašęs gerą rekomendaciją ar atsiliepimą- paskaityti juos.
  • Padaryti ką nors gero dabar.
  • Prisiminti, ką gero esi padaręs kitiems.
  • Įsivardinti tiksliai dėl ko jautiesi kaltas. Gali padėti pasikalbėjimas su tuo žmogumi, prieš kurį jautiesi kaltas. Galbūt jis tavęs taip nekaltina kaip pats save kaltini.
  • Įsivardinti savo kaltės dalį. Kartais žmogus mano, kad yra kaltas 100 proc. Tačiau taip beveik niekada nebūna. Kaltės dalis tenka ir kitiems žmonėms, įvairioms aplinkybėms ir panašiai.

Jeigu nori nubausti save sužalodamas, daryk priešingai- nubausk save tuo, kad nežaloji savęs ir iškenti sunkų jausmą.

Į klausimą atsakė:

Lina Kalinauskienė
Antakalnio poliklinikos psichologė

Pasidalink!

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2018 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.