Patiriu daug streso, kuris perauga į tokius kaip epizodus, kai viskas kaupiasi ir tuomet viską kas susikaupė pergyvenu vienu momentu. Kaip elgtis?

Sveiki, rašau su tikslu gauti kažkokių patarimų. Pradėsiu nuo to, kad patiriu daug streso, kuris perauga į tokius kaip epizodus, kai viskas kaupiasi, kaupiasi ir tada viską kas susikaupė pergyvenu vienu momentu, būtent dabar tas momentas ir baiginėjasi. Viskas truko apie 4 dienas, per jas aš nevalgiau, beveik visiškai nemiegojau, nors ir įprastai su miegu turiu bėdų, ilgai neužmiegu, dažnai atsikeliu, miegas nebūna gilus, kurį laiką vartojau melatoniną, pradėjus jį vartot pradėjau sapnuot ir ryte jaustis geriau pailsėjusi, ir galų gale visą laiką praverkiau. Šiais metais buvai sanatorijoje dėl galvos skausmo, nes šis dalykas mane kankina maždaug nuo 1 klasės, tai apie 12 metų, bet su sveikata viskas gerai, tad padarė išvadą, kad visa tai nuo streso, taip pat kai prieš sanatoriją buvai profilaktiškai mankštose, masažuose ir panašiai sužinojau, kad mano viršutinai (pečių juostos) raumenys yra labai stipriai įsitempę, dėl ko jau ir mano laikysena žymiai pablogėjo, po tų streso dienų labai skauda nugarą. Streso priežastys tai mokslai, kadangi artėja egzaminai, o pas mane motyvacija visiškai dingo, ypatingai šiais metais ir nors ir norėdama negaliu savęs prisiverst pasiimt knygų, kažką daryt. Taip pat tėvai, nors jau kurį laiką gyvenu viena, tai yra atskirai tėvų, kadangi nesutariu su patėviu, bet aišku mano mama nėra tuo patenkinta. Vaikinas, nes irgi kartais būna bėdų. Kai paskaitau atrodo nėra viskas labai blogai, bet taip nesijaučiu. Ir taip nėra tik nuo šių metų, tai trunka jau kokius 2 metus ir kuo toliau tuo jaučiuosi blogiau, kartais tampu visiškai apatiška viskam ir pradedu daryt dalykus, kurių paprastai nedaryčiau, jaučiuosi savim nusivylus, nes nesugebu normaliai mokytis, dažnai praleidžiu pamokas ir tiesiog nesistengiu, taip nuvildama kitus, nebūnu pakankamai linksma ir šiaip bėda. Turiu labai daug problemų iš vaikystės, kurios manęs vis dar nepalieka. Galbūt nelabai tvarkingai viską parašiau, stengiausi kiek galiu gražiau, pas psichologą apsilankyt nenoriu, nes nesu tas žmogus kuriam palengvėja išsipasakojus, tad bandau kažkokios pagalbos gauti čia, lauksiu atsakymo, ačiū.

Sveiki, dėkojame, kad kreipėtės. Tai – pirmas žingsnis pagalbos sau link. Iš to, kuo dalinatės, skamba, kad jus itin veikia stresas. Jūsų reakcija į stresą reiškiasi daugiausia įvairiais fiziniais simptomais – apetito stoka, nemiga, nugaros, migreniniais galvos skausmais. Patiriate daug emocinių sunkumų – daug verkiate, kartais apima apatija. Slegia ir psichologinės problemos – neturite pakankamai motyvacijos mokytis, esate nusivylusi savimi, kyla problemų santykiuose su tėvais ir vaikinu. Taip pat slegia artėjantys egzaminai, kurie nerimą kelia daugumai kitų abiturientų.

Panašu, kad Jums šiuo metu darosi labai sunku susitvarkyti su visais slegiančiais sunkumais. Vis tik norėtume paskatinti šiuo metu kreiptis į psichologą. Pokalbis gyvai su specialistu padėtų šiek tiek nuimti nerimą, paskatintų jausmą, kad esate šioje situacijoje ne viena. Taip pat psichologas gali ne tik išklausyti, bet padėti tyrinėti būtent kada kyla didžiausias stresas, padėtų kartu apsvarstyti streso įveikos būdus.

Esant labai prastai nuotaikai visada galima skambinti į jaunimo liniją. Taip pat jei esate vilnietė, Antakalnio ir Centro poliklinikose yra budintys psichologai, kurie nemokamai teikia anoniminę pagalbą. Jei kreiptis į psichologą nesinori, galime pasiūlyti kelis dalykus stresui ir nerimui malšinti:

  • Stenkitės didinti fizinį aktyvumą. Kad ir 30 min. pasivaikščiojimas pėsčiomis padėtų atsipalaiduoti, nukreipti mintis.
  • Išbandykite relaksacijas, kvėpavimo, dėmesingo įsisąmoninimo (mindfulness) pratimus. Galite rasti įrašų ar pratimų internete.
  • Motyvacijai didinti galite išmėginti darbų sąrašo kasdien susidarymą. Pradėkite vos nuo kelių mažų darbų kasdien. Pavykus įveikti šiuos darbus šiek tiek padidės motyvacija ir pasitikėjimo savimi jausmas. Kitą dieną galėsite pridėti dar vieną nedidelį darbą. Tokiu būdu kasdien pavyks padaryti vis daugiau. Tik nepamirškite skirti laiko poilsiui. Tikimės, kad šie pratimai bus naudingi.

Į klausimą atsakė:

Goda Karpavičiūtė
Sveikatos psichologijos magistrantė
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.