Kur galėčiau pasiskaityti arba rasti aktualios informacijos streso mažinimo tema.

Jausdamas stresą dažnai jaučiuosi pasimetęs ir griebiuosi cigaretės tam, kad numalšinčiau stresą. Norėčiau šį įprotį pakeisti kitu sveikesniu, bei išmokti geriau suvaldyti stresą.

Sveikas, dėkui už klausimą. Tavo klausimas dviejų dalių. Atsakant į pirmąją dalį apie streso mažinimo būdus, svarbu suvokti, jog stresas neišvengiamas ir su juo tvarkytis ir gyventi mokomės nuolat ir svarbu išmėginti įvairius, naujus būdus, kad padėti sau. Čia svarbu savęs pažinimas ir noras bandyti kažką naujo. Skatinčiau tave pasidomėti tavo miesto psichikos sveikatos centre, visuomenės sveikatos centre arba nevyriausybinėse organizacijose, kokios streso valdymo ar panašios psichologinės grupės suaugusiesiems yra organizuojamos ir prisijungti prie jų, tai puiki proga ne tik teoriškai, bet ir praktiškai išmokti streso valdymo technikų bei geriau pažinti save.

Kelios nuorodos internete streso valdymo tema:

http://www.kaunovsb.lt/naujienos/startuoja-projektas-normalu-jei-neramu-pades-mazinti-pandemijos-zala-kaunieciu-psichologinei-sveikatai/1865

 

https://www.youtube.com/watch?v=euDTGJxS5DA

 

https://www.youtube.com/watch?v=IUSJCyi9SPY

 

 Antra tavo klausimo dalis yra apie norą mesti rūkyti. Visų pirma, džiaugiuosi tavo nusiteikimu atsisakyti tau  jau nebe patinkančio įpročio. Siekiant atsisakyti šio įpročio, siūlyčiau pradėti nuo priežasčių, kodėl tu rūkai, įsivardijimo. Taip pat nuo aiškaus motyvo ar kelių motyvų, kodėl nori mesti įsivardijimo . Paimk popieriaus lapą, padalink jį perpus, kairėje surašyk priežastis kodėl rūkyti tau patinka, dešinėje, kodėl visgi tą daryti tau nepatinka. Vėliau pabandyk sau sąžiningai atsakyti, koks tavo asmeninis motyvas mesti. Dažnai jis būna pernelyg nerimtas, kad įveiktų stiprų organizmo norą rūkyti. O jeigu radai motyvą, kodėl tau būtina atsisakyti rūkymo, įsikibk už jo ir mėgink motyvuoti save nerūkyti. Šiuo laikotarpiu tau galėtų padėti artimi žmonės, jų palaikymas. Apie ketinimą mesti rūkyti pasidalink su artimaisiais, tai tampa tarsi įsipareigojimas prieš kitus, kas irgi gali stiprinti motyvaciją. Taip pat kelios rekomendacijos, kas gali padėti http://nerukysiu.lt/kaip-mesti-rukyti/ . Keisti įpročius gali padėti šios knygos: James Clear "Atominiai įpročiai" ir Allen Carr "Lengvas būdas mesti rūkyti". Linkiu užsispyrimo ir kantrybės! O jeigu pačiam bus per sunku imtis pokyčių, rekomenduoju kreiptis pas psichologą. Jei nori gali brūkštelti laišką ir man info@psichologunamai.lt

Į klausimą atsakė:

Liudas Švipas
Psichologas
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.