Kaip išlikti ramiam pandemijos laikotarpiu?

Kaip išlikti ramiam pandemijos laikotarpiu?

Labas, dėkui už klausimą. Suprantama, jog esant sudėtingai dabartinei situacijai dėl Covid-19, kai didžiulis negatyvios informacijos srautas nuolat pasiekia mus, nerimo lygis gali pakilti ir netgi stipriai. Galbūt padėtų informacijos srauto ribojimas, pvz. Vienas žinias per dieną pažiūrėti ar pan. Nerimą dažnai kursto nežinomybės baimė, klausimas ,,o kas bus..?”. Labai svarbu išmokti priimti ir toleruoti šią neapibrėžtumo būseną, suvokti, jog negalime visko kontroliuoti. 

Svarbu pastebėti savo nerimastingas mintis nei užgniaužti jas bei įsivardinti, kokios konkrečiai mintys tau neduoda ramybės? Svarbu neleisti toms mintis užvaldyti viso laiko. Vienas iš patarimų, galėtų būti, skirti konkretų dienos laiką, kada leidi sau nerimauti, pvz. gerdama popietinę arbatą ar pan. Kuomet leisi sau prisėsti ir paanalizuoti nerimo šaltinius, pabūti su tomis mintimis. O jeigu dienos eigoje vėl užplūsta tokios mintys, mėginti jas atidėti iki joms skirto laiko (apie tai pagalvosiu gerdama popietinę arbatą). Šis metodas gali padėti suvokti, jog nerimavimą galima atidėti, o tai rodo kad ne jis tave valdo, o tu jį kontroliuoji. Kitas būdas nukreipti savo mintis, yra užimtumas, t.y. užplūdus nerimui galima imtis veiklos. Psichologinę būseną stipriai gerina fizinė veikla (mankšta, pasivaikščiojimas, namų ruoša ir t.t.). 

Taip pat svarbu stengtis būti kuo labiau “čia ir dabar”, t.y. sutelkti dėmesį į dabarties akimirką. Gebėjimas susitelkti į esamą akimirką, padeda atsipalaiduoti ir išvaduoja iš nerimo. Gali pažiūrėti informacijos apie sąmoningą dėmesingumą (angl. mindfulness) internete. 

Siekiant sumažinti patiriamą nerimą, patariama susirašyti neraminančias mintis (padėtų dienoraščio rašymas, kuriame galima surašyti savo  ir kokios mintys juos sukelia) arba pasikalbėti su patikimu žmogumi, tai gali būti ir psichologas. 

Į klausimą atsakė:

Liudas Švipas
Psichologas
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.