Kaip atsikratyti nerimo?

Sveiki, nenoriu labai išsiplėsti bet dažnai patiriu nerimą socialinėse situacijose. Ar yra kokių patarimų kaip tai įveikti?

Labas, dėkoju už klausimą. Nerimą socialinėse situacijose labai stipriai veikia tavo mintys, būtent tavo mąstymas įtakoja, kiek nerimo jauti.  Pirmiausia, tau reikia pasistengti stebėti ir atpažinti savo mintis ir pasitikrinti, ar jos teisingos, ar realios, ar pagrįstos? Pvz. “manęs niekas nemėgsta”, ,,vėl nusišnekėjau”, ,,mane vėl kritikuoja” ir pan. Rasti realių faktų įrodančių tai ir paneigiančių šias mintis, jas susirašyti ant lapo ir persižiūrėti. Patarčiau įsivardinti sau sąžiningai ir aiškiai dėl ko nerimauji socialinėse situacijose, kas konkrečiai gąsdina? Jau konkrečiai įsivardinus ir objektyviai pažiūrėjus į nerimo priežastis, jos gali pasirodyti nepagrįstos ir ne tokios bauginančios. Kitas klausimas ką gali pasvarstyti ,,kokia tikimybė, kad šie dalykai įvyks?”, ,,kas blogiausio gali įvykti?”. Stengtis nepasiduoti tamsiausioms mintims ,,Man vis tiek nepavyks”.

Nerimą dažnai kursto nežinomybės baimė, klausimas ,,o kas bus..?”. Labai svarbu išmokti priimti ir toleruoti šią neapibrėžtumo būseną. Keldamas sau tikslus socialinėse situacijose, turėtum susitaikyti su tuo, kad visko negali kontroliuoti ir gali nutikti visaip. Dažnai pasitaiko taip, jog esant socialiniam nerimui, žmonės pradeda vengti socialinių situacijų. Kuo labiau vengia tokių situacijų, tuo labiau pradeda tikėti, kad jos jiems neįveikiamos. Svarbu ne kelti sau pernelyg didelių lūkesčių, galbūt net nerealių, kitaip tikėtina bus nesėkmė. Labai svarbu vis tik veikti ir ne vengti bendravimo, o po mažą žingsnelį eiti į priekį, “lipti per save”.

Jeigu pačiam vis tik nepavyks susidėlioti savo minčių ir tvarkytis su nerimu, ir jo lygis tik didės ir trukdys vis labiau, tuomet rekomenduočiau kreiptis pas kvalifikuotą psichologą. 

 

Į klausimą atsakė:

Liudas Švipas
Psichologas
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.